- Informació multimèdia
Els recursos TIC integrats en l’àmbit de llengües s’utilitzen per organitzar, aplicar i presentar la informació en diferents formats, per llegir i escriure de forma individual i col·lectiva, per comunicar-se i publicar la informació i fent que el procés de lectura i escriptura esdevingui més col·laboratiu, interactiu i social.
- Usos lingüístics
Els infants han d’adquirir , ben aviat, la competència comunicativa en llengua catalana i han de poder esdevenir lectors competents i escriptors hàbils a fi de poder fer ús de la llengua en tots els processos d’aprenentatge que l’escola i la societat els ofereix i demana.
L’aprenentatge de la llengua i l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura es fan paral·lelament, sense supeditar-se l’una a l’altra.
Promovem el treball conjunt de la llengua catalana i de la llengua castellana, pel que fa als objectius, continguts, aspectes metodològics i criteris d’avaluació.
Incloem competències lingüístiques transversals en totes les àrees i matèries. Això implica la coordinació de les propostes didàctiques centrades en els aspectes lingüístics de la resta d’àrees curriculars, especialment les orientades a l’ús de la interacció comunicativa com a eina per a la construcció del coneixement.
Distribució horària setmanal de la matèria de llengua catalana i literatura.
Distribució horària setmanal de la matèria de llengua catalana i literatura.